برنامه صعود به قله آزادکوه به عنوان نهمین و آخرین پیش‌برنامه در تقویم صعود به قله دماوند 1400 برگزار می‌شود. این برنامه به صورت کمپ دو روزه و همچون پیش‌برنامه‌‌‌‌‌های قبلی، در قالب دو گروه برگزار می‌شود. تیم اول در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 30 و 31 تیر 1400 و  تیم دوم در روزهای پنج‌شنبه 31 تیر و جمعه 1 مرداد 1400 در این برنامه شرکت خواهند کرد. در روز اول پیمایش و شب‌مانی خواهیم داشت، صبح زود روز دوم صعود کرده و به کمپ باز می گردیم و تا پایان روز باز خواهیم گشت.

در این برنامه برخی از لوازم کمپینگ گروهی با قاطر حمل خواهد شد. صبحانه و ناهار روز اول با همنوردان و مابقی وعده های غذایی با مانوژا خواهد بود. در مسیر صعود دو چشمه وجود دارد که می توانید ظرف آب خود را پر کنید. حتما حداقل 3 لیتر ظرف آب به همراه داشته باشید.

نکات و جزئیات

  • چیا همراهمون باشه؟ کارت شناسایی، صبحانه سبک و مقوی (وعده اول)، ناهار روز اول، میان وعده سبک و مقوی، بلوز خنک و ترجیحا آستین بلند، لباس گرم برای شب، عینک آفتابی، کلاه آفتابی، کرم ضد آفتاب، ٣ لیتر آب برای روز اول، ظروف شخصی، کیسه خواب، زیرانداز، چادر… (اطلاعات تکمیلی در گروه)

  • چیا بهتره باشه؟ باتوم، جوراب اضافه، دستکش، دستمال مرطوب، لیموترش، نمک، میوه جات، مسواک.

  • کِی کجا باشیم؟ ساعت ۵ صبح بعد از عوارضی آزادراه تهران شمال

  • کِی برمیگردیم؟ نیمه شب روز دوم

  • درجه سختی: 3 (سخت)

  • ارتفاع صعود: 1900 متر

  • مسافت پیمایش: 17 کیلومتر

  • مناسب برای: بزرگسال، نوجوان

شرایط جغرافیایی

آزادکوه یا به گفته محلیان، شاهزاده کج گردن، چهارمین قله بلند البرز مرکزی بعد از دماوند، علم کوه و خلنو به شمار می‌رود. دلیل این نام‌گذاری (شاهزاده کج گردن) این است که آزادکوه به صورت مخروطی بوده و با ارتفاعات اطراف خود هیچ‌گونه ارتباطی ندارد. مسیر جنوب غربی (روستای وارنگه رود) طولانی‌ترین مسیر صعود این قله است که به صورت دو روزه برگزار می‌شود. وارنگه رود در کیلومتر 80 از جاده کرج-چالوس قرار دارد. برای دسترسی به این روستا پس از عبور از منطقه نسا وارد خروجی دیزین شده و پس از طی مسافتی حدود 10 کیلومتر به روستا می‌رسیم. ارتفاع این روستا (مبدا صعود)، حدود 2500 متر از سطح دریا است.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

نظرت راجع به این برنامه چیه؟

به نظر ما که این برنامه با حضور تو خوش میگذره!
  1. الهام 29 تیر 1400 ساعت 9:07 ق.ظ - پاسخ

    وقتی اوایل فروردین برنامه‌ی دماوند رو با هزار تا تردید ثبت‌نام می‌کردم، باورم نمی‌شد برسم به این برنامه.
    حالا کمتر از ۲۴ ساعت تا شروع آخرین پیش‌برنامه‌ی دماوند مونده و من کلی واسه‌ش هیجان دارم.🙂😀
    ممنون برای این همراهیِ چند ماهه🌱