تا چشم به هم زدیم تموم شد، این هم از آخرین پیش‌برنامه آمادگی صعود به قله دماوند، برنامه‌ای که قراره تو ارتفاع کمپ کنیم تا هم‌هوا بشیم و برای صعود به قله دماوند آماده باشیم.

آزادکوه یا شاهزاده کج گردن با ارتفاع 4355 متر، چهارمین قله بلند البرز مرکزی بعد از دماوند، علم‌کوه و خلنو محسوب میشه. قله‌ای آزاد و مغرور که به هیچ قله دیگه‌ای زنجیر نشده! حالا قراره ما برای آخرین پیش‌برنامه، روی این قله بایستیم و ذره‌ای از حس آزادی و غرورش رو برای دماوند سوغات ببریم.

صعود به قله آزادکوه از مسیر بسیار زیبای وارنگه‌رود که علی‌رغم مسیر طولانی، بسیار زیبا و به یادماندنی هست، انجام میشه. اما به دلیل سختی برنامه ترجیح دادیم که دو شب کمپ کنیم تا ضمن راحتی بیشتر، هم‌هوایی بهتری هم داشته باشیم. البته که یه برنامه دو روزه هم تدارک دیدیم که گرچه سخت‌تر هست ولی امکانیه تا همه عزیزان بتونن حضور داشته باشن.

صبح چهارشنبه 22 تیر از تهران به مقصد روستای وارنگه‌رود حرکت می‌کنیم، بارهای اضافی و وسایل کمپ رو سوار قاطر می‌کنیم و می‌زنیم به دل دره و کوه تا نزدیکای غروب برسیم به محل کمپ. با تیم دوم (دو روزه) که تازه بهمون ملحق شدن شام می‌خوریم و زیر سایه شاهزاده کج گردن به خواب می‌ریم تا صبح زود صبحانه خورده به سمت قله حرکت کنیم. حدودای عصر سرخوش از فتح قله به کمپ برمی‌گردیم و استراحت می‌کنیم تا صبح فردا که  تیم اول (سه روزه) از شاهزاده دل می‌کنن و به سمت پایین حرکت می‌کنن و تیم دوم (دو روزه) به قصد صعود به قله حرکت می‌کنن و از مسیر روستای کلاک به پایین برمی‌گردن.

در این برنامه هزینه دو وعده صبحانه، یک وعده ناهار، دو وعده شام، عصرانه، میان‌وعده‌ها، قاطر، حمل‌ونقل، بیمه، لیدر و مربی با مانوژاست و صبحانه و ناهار روز اول و ناهار برگشت (رستوران) بر عهده همنوردان است.

اگر برنامه اولت هست و قصد داری تو تیم صعود به دماوند باشی، پیش از ثبت‌نام حتماً با سرپرست برنامه هماهنگ شو یا به شماره پشتیبانی مانوژا (09001205020) در واتس‌اپ پیام بده.

نکات و جزئیات

  • ظرفیت؟ 35 نفر

  • چیا همراهمون باشه؟ کفش و کوله کوهنوردی. اطلاعات تکمیلی در گروه

  • چیا بهتره باشه؟ عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب

  • چطوری می‌ریم؟ وسیله جمعی (میدل باس)

  • کِی کجا باشیم؟ ساعت 5:30 صبح چهارشنبه پارکینگ شمالی پارک پردیسان

  • ارتفاع صعود؟ حدود 1900 متر

  • درجه سختی: د (بیش از 10 ساعت کوهپیمایی در ارتفاع 3500 تا 4500 متر از سطح دریا، در شیب‌های ناهموار کوهستانی و مسیرهای سنگلاخ و دست به سنگ)

  • مناسب برای: نوجوان و بزرگسال

مهلت ثبت نام این برنامه به پایان رسیده است.

نظرت راجع به این برنامه چیه؟

به نظر ما که این برنامه با حضور تو خوش میگذره!