تا چشم به هم زدیم تموم شد، این هم از آخرین پیش‌برنامه آمادگی صعود به قله دماوند، برنامه‌ای که قراره تو ارتفاع کمپ کنیم تا هم‌هوا بشیم و برای صعود به قله دماوند آماده باشیم.

آزادکوه یا شاهزاده کج گردن با ارتفاع 4355 متر، چهارمین قله بلند البرز مرکزی بعد از دماوند، علم‌کوه و خلنو محسوب میشه. قله‌ای آزاد و مغرور که به هیچ قله دیگه‌ای زنجیر نشده! حالا قراره ما برای آخرین پیش‌برنامه، روی این قله بایستیم و ذره‌ای از حس آزادی و غرورش رو برای دماوند سوغات ببریم.

صعود به قله آزادکوه از مسیر بسیار زیبای وارنگه‌رود که علی‌رغم مسیر طولانی، بسیار زیبا و به یادماندنی هست، انجام میشه. اما به دلیل سختی برنامه ترجیح دادیم که دو شب کمپ کنیم تا ضمن راحتی بیشتر، هم‌هوایی بهتری هم داشته باشیم.

صبح چهارشنبه 7 تیر از تهران به مقصد روستای وارنگه‌رود حرکت می‌کنیم، بارهای اضافی و وسایل کمپ رو سوار قاطر می‌کنیم و می‌زنیم به دل دره و کوه تا نزدیکای غروب برسیم به محل کمپ. شام می‌خوریم و زیر سایه شاهزاده کج گردن به خواب می‌ریم تا صبح زود صبحانه خورده به سمت قله حرکت کنیم. حدودای عصر سرخوش از فتح قله به کمپ برمی‌گردیم و استراحت.

در این برنامه هزینه دو وعده صبحانه، یک وعده ناهار، دو وعده شام، عصرانه، قاطر، حمل‌ونقل، بیمه، لیدر و مربی با مانوژاست و صبحانه و ناهار روز اول و ناهار برگشت (رستوران) بر عهده همنوردان است.

اگر برنامه اولت هست و قصد داری تو تیم صعود به دماوند باشی، پیش از ثبت‌نام حتماً با سرپرست برنامه هماهنگ شو یا به شماره پشتیبانی مانوژا (09001205020) پیام بده.

نکات و جزئیات

  • چیا همراهمون باشه؟ کفش و کوله کوهنوردی. اطلاعات تکمیلی در گروه

  • چیا بهتره باشه؟ عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب

  • چطوری می‌ریم؟ وسیله جمعی

  • کِی کجا باشیم؟ ساعت 4:00 صبح چهارشنبه پارکینگ شمالی پارک پردیسان

  • ارتفاع صعود؟ حدود 1900 متر

  • درجه سختی: د (بیش از 10 ساعت کوهپیمایی در ارتفاع 3500 تا 4500 متر از سطح دریا، در شیب‌های ناهموار کوهستانی و مسیرهای سنگلاخ و دست به سنگ)

  • مناسب برای: نوجوان و بزرگسال

نظرت راجع به این برنامه چیه؟

به نظر ما که این برنامه با حضور تو خوش میگذره!